onsdag 21 juli 2010

kvällslufta

Räksåsen var ljuvligt god, precis som väntat. En losec mup till efterrätt och jag slapp halsbrännan, vitlöken och chilin till trots.
Det har inte blivit mycket rörelse för mig idag av redan ut-tjatade orsaker, men imorgon ska Marcus fixa krycks åt mig och då jävlar ska stan göras osäker igen. He he.
Ska ta och sätta mig ute nu ett tag. Att ha den möjligheten, att bara gå ut och sätta sig utan ansträngning är ju alltså bara så sanslöst lyxigt. Är väldigt glad dagligen för att vi flyttade hit. Visst, egen gräsmatta kontra vår gröna matta i tyg där ute och gräsmattan vinner. Men att inte ha något till att ha grön matta med stolar och bord på är livet. Framförallt varma och kvava kvällar som denna idag.
Ska rota lite i frysen och se om jag kan hitta någon gammal bortglömd spirello någonstans.

God natt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att räksåsen var ljuvlig, misstänkte väl det jag. Bra efterrätt, allt för välmåendet.
Blir så glad när jag läser att Marcus ska fixa kryckor i morgon, jag tror du behöver det nu fram till snittet och jämfört med sängliggande eller helt stillasittande så är ju kryckor rena fröjden! Bra beslut av dig!
Skönt att du kan gå ut och sätta dig utan att du behöver anstränga dig speciellt, det är verkligen en lyx! Det är helt ok med grön matta i tyg, så att man kan ha bord och stolar och tänka sig riktig gräsmatta. Det är inte alls fel!
Hittade du någon spirello i frysen? Som ytterligare efterrätt förutom Locec-tabl?
Njut av lite svalka nu och så hoppas vi du får sova sen inatt. Nu blir det god natt för min del också!
Kram Maggan1

Anonym sa...

För fan M gå genast och köp ett storpack Spirello. Kijan

Anonym sa...

Hmm,kryckor kan kanske hjälpa men du verkar behöva en rullator och nu skojar jag inte. Nu räknar du varje timme kantänka,jag vet har varit där..men kan ju inte sätta mig in i din privata situation.OM barnet föds innan utsatt datum nu är ju ingen katastrof som jag har fattat det eller ? Nu är det tufft,nu är det jobbigt OCH om c:a 8 veckor har ni landat lite,eller hur ? Kijan

Moberg sa...

Grande Finale väntar och då om inte förr brukar jag vara rätt motiverad att få ut miraklet från den stora maggen. I slutet av min andra graviditet var jag beredd att "going in" själv för att slippa halsbränna, foglossning och mumintrollskroppen!

Som havande kvinna bara måste man hitta små oaser i tillvaron. Vare sig det gäller en "gräsmatta" eller en glass. Själv åt jag kexchoklad & clementiner(don´t ask).

Du är såååå nära nu. Om bara dagar har ni en bedårande liten flicka hos er. Att hon kommer att bli vacker som en dag är det väl ingen som tvivlar på det minsta och envis, höhö...

Hoppas "maken" hämtat kryckorna nu & att de kan avlasta lite.

Kramen
/Madeleine