torsdag 1 juli 2010

hotelltips

Apropå det här med att diva runt på hotell. Tredje natten hade vi bokat in oss på Hasselbacken intill Skansen och Grönan och jag mailade innan att vi önskade ett större (hade ju här med valt superior men då det verkade betyda precis ingenting på första stället ville jag kolla en extra gång) rum på sval sida och det fick vi, eller så var alla rum svalare, i alla fall sov jag och alla andra kanonbra!
Men skit i mig nu och mina extrema önskningar och behov, jag måste bara skriva att detta hotell är superbra om man har barn! Lätt att rulla in med vagn, stora hissar och breda korridorer. Mellan lobbyn och restaurang fanns ett lekrum med massa klossar, ugn och kastruller och till och med en TV med tecknat. Utanför detta rum fanns mjuka fåtöljer som var kanon att sjunka ner i med en kopp kaffe medan man hade full uppsikt över en glad och lekande Milo. Ute fanns visserligen flera trappor åt olika håll men trädgården var stor och där fanns grus, sand och lekgrejer för de små. Milo var för liten för att med behållning testa barnmenyn, men jag tror den är kanon för de lite större barnen för att inte tala om plättarna vid frukosten eller våfflorna man fick grädda själv.
Hotell är inte billigt, inte detta heller, men ska man till Stockholm med barna och bo på hotell rekommenderar jag verkligen detta samt såklart en tur till Skansen som jag faktiskt på riktigt för första gången upptäckte härom veckan.
Det om hotell.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Himla bra info om Hasselbacken, verkar supertrevligt och värt en inkvartering vid nästa Stockholmsbesök.
Kram Maggan1

Sandra sa...

Jonna, du skriver rätt ofta om din/er dåliga ekonomi. Men ni reser rätt mycket och bor i en jättestor lägenhet med utsikt över vattnet. Nyfiken på hur det går ihop. Inte för att jag är missunnsam, bara intresserad. Jag, min man och våra två killar skulle aldrig ha råd med en så stor fin lgh. Jag är barnskötare och min man svetsare, vi bor i Södertälje. Hur ser du på det här med pengar?
Trevlig sommar från Sandra

Tessan sa...

Sandra, inte för att det är min business men en liten parentes utifrån mitt liv. Vi bor i en stor villa med pool. Den kostar oss mycket att bo i men vi har prioriterat vårt boende i våra liv för barnens skull. Det lämnar en tajt budget till annat. Så jag säger också ofta att vi har det dåligt ställt och då höjs en del ögonbryn. Sen sparar vi pengar som också gör att vi lever snålt. Dessa sparade pengar går sen till lyx i vardagen så som hotellweekends, minisemestrar och annat.

Min gissning är att Marcus och Jonna tänker ungeför likadant plus att hans jobb för honom till olika städer då jag är säker på att olika TV kanaler eller produktionsbolag betalar hotellnotan plus ett arvode för hans medverkan. Men jag kan ju ha fel....

Emma i Lkpg sa...

Skansen är fint men Kolmården är underbart. Var där med 2-åringen för en månad sedan och vi föräldrar njöt i fulla drag. Vilken natur, vilka djur, vilket ställe.